cErItA jAsAd tEgAr,NuRaNi sEpI...

sebuah intermeso pentas hidup..

About Me

My photo
i am da only gurl in my family..sgt manja n very fragile..i luv shopping esp kasut,bj n handbag..i love my family N fren so much tp saya sgt benci ngan hipokrit..i hav learnt to forgive and forget..like prmanently delete dat sum people ever exist as sumone dear to me.. sum people say dat i can ezly cry n laugh @ da same time..sum would say dat i'm as fierce as iron lady..sum would say i am so daddy lil gurl..sum would say i'm a b****..sum would hate me s i'm ultimate heart broker..sum will say i luv 2 hurt myself 4 da sake of others..wat eva it is..i take it..humblely..bcoz i am a slave to the Almighty..i am learning 2 b a better person...

Saturday, December 10

kau yang bernama ... 4

akhirnya...setelah pelbagai yang dilalui..
pelbagai yang dipendam...
kau berani berkeputusan
aku nekad membuka bicara..
sebelum yang lain berkata adalah lebih baik aku memulakannya..
kerana andai ia dtg bukan dariku nescaya ku kira luka itu bagai disiram api yang menyala...
aku pernah lalui, maka aku tak mahu dia melaluinya
tidak ku mahu membina kebahagiaan atas kelukaab insan lain
benar dunia ini penuh dengan ketidakadilan tetapi bukan hak ku meletakkan kedukaan buat si dia...

Pabila ku luahkan ternyata bukan semudah yang ku sangkakan
Memang telah kuduga pasti hati ku jua akan terguris..
namun xkuduga begitu hebatnye getaran di hati...
sebermula aku membuka bicara si dia seakan tergamam
terdiam bagai mahu menutup bisikan hatinya...
namun ketahuilah wahai teman lenggok dan gaya bahasa tubuhmu terlebih dahulu ku baca...

tak terniat menggores hatimu atau istilahnya merampas...
namun ini kehendak hati..
ku tak bisa menolak bicara hati kami...
hatiku bagai dihiri tika kau berkata...'kau terlebih dahulu.....'
maka di sini akukah perampasnya?
aku kah perosak segalanya
akukah yang telah mencuri limelightnya???

namun bukan aku yang memulakan segalanya
dia tega bermain dengan api ketika di mata kita ade percikan itu...
lalu mengapa diri ini terbeban??
namun sungguh aku tak rela membiarkan si dia menemuimu teman..
merungkai segalanya...
kerana ku terlalu takut..
kerana entah mengapa '5%' itu terlalu besarnya nilainya buat ku
ku bagaikan takut dengan bayang-bayang sendiri
dan itu jua yang sentiasa bermain di minda ku saban hari...

walau kini kau menidakkannya
hatiku tak dapat membohongi akalku..
gegendang ku tak bisa menghakis getaran suaramu ketika melagukan kata-kata itu...
walau kau berkata...andai diundur masa...
ketahuilah wahai sang kekasih bicara yang pertama sentiasa lahir dari hati yang jujur dan ikhlas..
maka sukar untuk ku menerima sebulat-bulatnya....

namun mana bisa aku menjadi terlalu tamak mahu meiliki 100%???
syukur ape yang ada kini...
biar waktu penentu segala..
andai kita lebih mengenali  kau merasakan ku tak layak...
kau mahu berpatah kembali...
aku pasrah...
walau dalam sendu...

1 comments:

fara_poda said...

Kalo ada jodoh tak ke mana... Sentiasala berdoa.. Jika dia baik utkmu, tetapkan la hati utk saling menyayangi... Jika dia bukan utkmu, jauhkan hatimu dr mendekatinya... Semoga diberi petunjuk...

 
Cute Light Pink Flying Butterfly